Hästar som betytt mycket för mig, del 2











SIMBA
Simba är en korsningsponny jag träffade när jag blev jourhemsplacerad uppe hos en familj i sala runt årskiftet 06/07, jag hade inte ridit särskilt länge och var enbart van vid ridskolehästarna så Simba var en helt ny erfarenhet för mig! Jag vet inte exakt vad som hänt honom tidigare i hans liv, men han hade iaf blivit triangelmärkt av diverse anledningar men var fortfarande fullt ridbar. Men han blev väldigt stressad nästan så fort man kortade upp tyglarna, och jag var ju som sagt inte så erfaren vid den här tiden så det såg inte så graciös ut för oss i början ;)


Jag vågade inte självmant galoppera förän kanske 2 månader efter att jag började rida honom, dock galopperade vi ju innan dess också men då var det på hans villkor och inte mina haha! Jag minns att jag tyckte det var så underbart att bara kunna gå ut och pyssla med hästarna och rida när man hade lust osv. Vi hade nämligen stallet precis utanför huset och det var ju något helt annat än jag var van vid.


Bodde uppe i Sala ca ett halvår, sedan flyttade jag tillbaka till Stockholm igen, men jag hälsade på honom fler gånger efteråt och när jag hade utvecklats lite mer i ridningen och provade att rida honom igen så måste jag erkänna att det är en riktigt, fin och välriden ponny i grund och botten som bara blivit lite missförstådd. Helt fantastisk är han<3 Nu var det länge sen jag träffade honom sist, men jag får se om jag kanske kan åka upp och hälsa på honom något i framtiden, saknar verkligen den lilla ponnyn :')
Jag älskar honom fortfarande, han hjälpte mig igenom något som antagligen var en av dom jobbigaste tiderna i mitt liv och det är jag honom evigt tacksam för


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0