Dagens ridpass 18/8

Idag blev det en uteritt igen, har tänkt ta det ganska lugnt så här i början med tanke på att han har gått läger nästan hela sommaren och är på ett nytt ställe osv. Fick tips om en bra runda så då bestämde jag mig för att prova på den! Red ner till en damm och varvade den två ggr ett varv åt varje håll. Hadar var pigg och glad men blev ganska svettig sen, visserligen inte så konstigt med tanke på att han har världens björnpäls just nu haha :P

Det är förövrigt någon jättestor, internationell polotävling i "mitt" stall nu i helgen, så det är polohästar och massa människor från olika länder överallt på anläggningen just nu och dom har byggt upp ett provisoriskt stall i ena ridhuset osv. På söndag är det final och det kommar vara proppat med människor, tyckte dom nämnde någonting om ca 2000 bilar eller nått sånt hehe... Får se om det går att rida då, eller om Hadar kanske får vila istället. Kan ju försöka fota någonting också, kan bli kul för jag har aldrig fotat polo förut :)

Hursomhelst när jag var påväg hem från min ridtur, så gick det typ 5 lösa polohästar på vägen jag red på, först trodde jag att dom hade rymt eller nått, men det var tydligen någon som hade släppt dom där så dom kunde beta lite. Haha, Hadar var lite förundrad när vi skrittade igenom hästflocken ;)

Här har ni en karta som jag snodde från eniro där ni kan se turen jag red idag och som sagt så red jag två varv runt dammen och sen tillbaka igen :)


Kommentarer
Postat av: Moa H

Jasså står du på Almare Stäket? Jag skulle åkt på polofinalen imorron men vi vet inte hur man tar sig dit så blir inget :(

2010-08-21 @ 11:46:26
URL: http://sosmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0